Een schermopname uit de VR-ervaring "Jim's secret project"

Introductie
Dit is de introductiepagina van de HvA minor virtual reality. Op deze pagina vertel ik over werking en verhaal achter het concept. Klik op de knop hieronder om direct naar mijn persoonlijke bijdrage aan het project te gaan. 
Als je doorleest krijg je informatie over het project en de trailer en playthrough video te zien.
Virtual Birds x Universiteit van Amsterdam x WeMakeVR
Onze startup: 'Virtual Birds' is een bedrijf die VR totaaloplossingen bied. Van research tot code en van ontwerp tot user testing. Voor dit project werken wij met opdrachtgevers Universiteit van Amsterdam en WeMakeVR. De researchafdeling van de UvA ondersteunde ons aan de research kant en WeMakeVR ondersteunde ons aan de VR kant. UvA is ook de opdrachtgever van dit project. Zij willen met duurzaamheidsfondsen een duurzame VR leerervaring aanbieden/verhuren op expo's en in musea.
Virtual Birds logo
Virtual Birds logo
University of Amsterdam logo
University of Amsterdam logo
WeMakeVR logo
WeMakeVR logo
Opdracht / Design Challenge
"How do we make people aware of plastic pollution and how do we possibly make them use less plastic products?"
We want to make a playful VR experience which brings people closer to their personal plastic pollution.
Jim's secret project
De naam van het concept is "Jim's secret project". In deze VR-ervaring help je de gekke professor Jim met het testen van zijn nieuwe tijdmachine. Deze staat in een verborgen appartementje midden in een groot bos.
Als je eenmaal de vr-bril opzet word je gebeld door Jim. Hij vertelt je over het experiment en zijn tijdmachine. Als je door de tijdmachine gaat hoor je dat de machine kapot is gegaan en aan jou het doel om deze te repareren door het verleden van een week terug over te doen.
In het verleden word je geleid naar een laptop. Zodra je deze gebruikt kom je in een 'online-shopping-experience'. Er wordt hier van je verwacht dat je je gemiddelde wekelijkse boodschappen doet.
Zodra dit gebeurd is reis je terug naar het 'heden'. Maar komt door verder falen van de machine een jaar in de toekomst terecht. Hier kom je erachter dat jouw wekelijkse boodschappen ernstige vervuiling heeft veroorzaakt. Hierna loop je naar de tuin.
In de tuin zie je je producten om je heen die je kunt omtoveren naar duurzame alternatieven. Zodra je dit hebt gedaan zie je een aftiteling met "It's not too late to change the future" wat inhoud dat mensen vandaag de dag nog hun shopgedrag kunnen aanpassen om de toekomst te redden.
Lees meer over deze story en interacties onder de Immersive Experience Design pagina.
Trailer / Teaser Video
Zie hieronder de teaser video voor "Jim's secret project". Jim is een uitvinder en de eigenaar van de tijdmachine.
Playthrough video
De gehele experience is te zien in de video hieronder. Let op: Kijk de video alleen als je niet zelf de experience gaat spelen.

Jim's Secret project playthrough video.

Druk op de knop hieronder om mijn persoonlijke bijdrage aan het project te zien.
Back to Top