2D naar 3D
Éen van de belangrijkste dingen die ik heb geleerd tijdens het 3D modelleren is het omtoveren van plaatje naar een 3D-ontwerp. Dit heb ik gedaan met bijvoorbeeld de blokken houd die hieronder zijn afgebeeld. Dat doe ik door middel van een 2D plaatje toevoegen en deze over te trekken met de polygon tool. Daarna kan ik met de extrude tool deze uitschuiven tot een langer object. Met deze tools kan je bijna elk real-life object namaken.
Dit deed ik bijvoorbeeld met onderstaande blokken hout.
Van één naar 6 toiletrollen
Tijdens het maken van toiletrollen heb ik kunnen oefenen met de volgende functies: Combine, Seperate, Booleans, Extrude en Bevel.
De boolean Difference was het belangrijkst bij het maken van een toiletrol. Hiermee kon in een cilinder in een grotere cilinder zetten en deze als het waren "aftrekken" van de grotere cilinder. Zo kreeg ik een wc rol-vormig object. Deze heb ik vervolgens getextured met een flat wc papier texture.
Daarna heb ik 6 kopieën gemaakt van deze wc-rol en heb ik er een 'folie' omheen gemaakt met een cube en de bevel functie. De transparantie heb ik toegevoegd via een "Lambert". Door met de juiste waardes te spelen heb ik de hoeken zo gekregen dat ze netjes aansluiten op 
Daarna heb ik deze zelfde plastic laag één op één gekopiëerd en uitvergroot om deze tot een soort roze wikkel om te toveren die kenmerkend is voor de toiletrollen in de supermarkt.
Eigen huis in VR
Als een test heb ik tijdens de VR lessen ook mijn eigen appartement in VR gemaakt. Dit heb ik gedaan door middel van allerlei cubes die ik heb aangepast met de w, e en r toetsen te gebruiken.  Ook heb ik hierdoor kunnen experimenteren met de 'transform attribute' menu's waarbij je met de juiste verhoudingen kunt werken. Dit huis heb ik in mijn VR bril kunnen bezoeken.
Houtkachel
Om extra sfeer aan het VR huis aan te brengen heb ik uit meerdere shapes een houtkachel gemaakt. In eerste instantie was deze bedoeld voor een minigame, maar nu staat hij als decoratie in het VR huis. 

Lees verder

Back to Top